Yaygın Dolandırıcılık Yöntemleri

Nedir?
E-posta ve SMS ile güven ortamı oluşturarak kullanıcıyı, paylaşılan linke tıklamasını sağlamak suretiyle sahte internet adresine yönlendiren ve böylece kullanıcı kimlik bilgilerini ve şifresini çalmaya yönelik yapılan saldırılardır. Söz konusu saldırılar oltalama (phishing) olarak adlandırılmaktadır.
Nasıl Anlaşılır?
Bankamız internet adresini ya da uygulamalarını taklit ederek,
vb. konu başlıklarında ve içeriğinde link bulunan e-posta, sms gönderilebilmektedir. Bu linklerin tıklanması ile kullanıcıların sahte internet sitelerine yönlendirilmesi sağlanarak kişisel ve finansal bilgilerin girişi istenmektedir.
Ne Yapılması Gerekir?
Nedir?
Sosyal medya uygulamaları aracılığıyla kullanıcı ile iletişime geçilerek ve inandırıcı senaryolar kullanarak kullanıcıya ait kimlik ve finansal bilgileri çalmaya yönelik dolandırıcılık türüdür.
Nasıl Anlaşılır?
Sosyal medya uygulamalarının sponsorlu reklamları kullanılarak ya da kullanıcının arkadaş listesinde bulunan hesabı ele geçirip arkadaşınız gibi davranarak,
çeşitli senaryolarla sizi etkileyip ikna ederek kişisel ve finansal bilgilerinizi (kart bilgisi, internet bankacılığı şifresi, SMS ile iletilen mobil onay kodu, vb.) isteyebilmektedir.
Ne Yapılması Gerekir?
Nedir?
Dolandırıcıların, telefonla polis, savcı, banka personeli vb. meslek gruplarından olduğu izlenimi vererek inandırıcı senaryolar ile müşterilerin güvenini kazanarak kişisel ve finansal bilgilerini ele geçirdiği dolandırıcılık türüdür.
Nasıl Anlaşılır?
Dolandırıcı, telefonla sizi arayarak inandırıcılığı artırmak adına fonda polis telsizi, yazıcı sesi, çağrı merkezi veya bankadan aradığına ilişkin sesleri taklit edebildiği bir ortam yaratabilmektedir. Ödül, aidat ve masraf iadesi, avantajlı kredi imkanlarından faydalanılması gibi tekliflerde bulunabilirler. Ayrıca suç örgütleri listesinde adınızın olduğunu veya hesabınızın ele geçirildiğini iddia ederek para göndermeniz gerektiğini söyleyebilirler. Bunun sonucunda sizden internet bankacılığı şifresi, kredi kartı şifresi, tek kullanımlık SMS şifresi gibi bilgileri paylaşmanızı veya gönderdikleri linkteki uygulamayı indirmenizi isteyebilirler.
Ne Yapılması Gerekmektedir?
Bankamız tarafından hiçbir zaman internet ve mobil bankacılık şifresi, kredi kartı şifresi, tek kullanımlık SMS şifresi gibi bilgiler istenmemektedir. Bu gibi bilgiler istendiği takdirde bilgilerinizi kesinlikle paylaşmayınız ve telefon görüşmesini derhal sonlandırınız. Şüphe duymanız halinde konuyu Bankamız Müşteri İletişim Merkezi'ne bildirebilirsiniz.
Nedir?
Sanal dünyanın hızla gelişmesini fırsat bilen kötü amaçlı kişiler tarafından sürekli olarak casus ve zararlı yazılımlar geliştirilmektedir. Güvenli olmayan uygulamaların mobil cihazlara indirilmesi ve kullanılması sonucunda cihazınıza zararlı yazılım yüklenmiş olabilir. Kötü amaçlı yazılımlar, cihazınızın arka planında çalışarak kritik ve hassas bilgilerinize erişim sağlayabilir.
Nasıl Anlaşılır?
Aşağıdaki durumlardan biri ile karşılaştıysanız, cihazınızda zararlı yazılım yüklü olma ihtimali bulunmaktadır.
Ne Yapılması Gerekmektedir?
Bu işlemler sonucunda cihazınızda hala zararlı yazılım olduğunu düşünüyorsanız teknik servisten destek alabilirsiniz.
Şüpheli durumlarda 0850 223 44 44 Bireysel ve 0850 225 44 44 Ticari Müşteri İletişim
Merkezi’mizle iletişime geçiniz.