Oturum Aç
Nasıl Müşteri Olunur?
Ana Sayfa Kişisel Verilerin Korunması

Kişisel Verilerin Korunması

​​​​Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni​

Ziraat Dinamik Banka Anonim Şirketi (Banka) “Veri Sorumlusu” sıfatıyla sunduğu bankacılık hizmetleri çerçevesinde paylaşılan kişisel verilerinizi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Kanun/KVKK) ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak işlemektedir. Bankamız tarafından kişisel verilerinizin hukuka uygun işlenmesini, erişilmesini ve muhafaza edilmesini sağlamak maksadıyla gereken her türlü idari ve teknik tedbir alınmaktadır. Kanun’un "Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü" başlıklı 10. maddesi uyarınca kişisel verilerinizin işlenmesi hususunda sizleri bilgilendirmek üzere Aydınlatma Metnini sunuyoruz.



Kişisel Veriler ve İşlenme Amacı​​ ​
Kişisel Verilerinizin Aktarımı

Kişisel verileriniz; KVKK'nın kişisel verilerin aktarılması ve yurtdışına aktarılmasına ilişkin hükümleri kapsamında işbu Aydınlatma Metninde yer alan amaçlar ve hukuki sebeplerle, bankacılık faaliyetlerine esas olarak, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 73/4. maddesinde belirtilen kurum ve kuruluşlara, finansal kuruluşlara ve sigorta şirketlerine, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu(SPK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası(TCMB), Mali Suçları Araştırma Kurulu(MASAK), Türkiye Bankalar Birliği(TBB), Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Kredi Kayıt Bürosu(KKB), Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş.(MKK), Sosyal Güvenlik Kurumu(SGK), Bakanlıklar, yargı mercileri gibi kanunen yetkili kılınmış kamu kurum ve kuruluşlarına, yurt içinde ve yurt dışında bulunan iş ortaklarına, hissedarlarına, iştiraklerine, destek hizmeti kuruluşlarına, bağımsız denetim şirketlerine, 6493 sayılı Kanun kapsamında kalan ödeme sistemleri kuruluşlarına, diğer kart kuruluşlarına ve bankalara; hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi için adli ve idari makamlara, bağımsız denetim şirketlerine, bankacılık faaliyetlerimizi yürütmek üzere hizmet aldığımız üçüncü taraflara, anlaşmalı ve muhatap bankalara, yurt içi/yurt dışı finansal kuruluşlar ile işbirliği yapılan kuruluşlara ve program ortaklarına ve iş ilişkisi içinde olduğumuz şirketlere, aracısı olduğumuz şirketlere, kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılabilmektedir.

Kişisel Verilerin Toplama Yöntemi

Kişisel verileriniz Bankamız tarafından sağlanmakta olan bankacılık hizmetleri kapsamında müşteri iletişim merkezi, çağrı merkezi, internet sitesi, elektronik posta, sanal asistan, başvuru formları araçları, dijital mesajlaşma platformları, Bankamızın yazılı veya sözlü iletişim kanalları, sosyal medya kanalları, elektronik bankacılık hizmetleri dağıtım kanalları, fiziksel bürolar, destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları, aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğümüz şirketler, üye işyerleri, üçüncü kişiler, yasal merciler, muhtelif sözleşmeler, kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılan sistem entegrasyonları, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan şirketler (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) aracılığıyla sözlü, yazılı veya elektronik ortamlarda otomatik olan/olmayan yöntemlerle toplanabilir.

Hukuki Sebepler

KVKK'nın 5. maddesi uyarınca kişisel verileriniz ve 6. maddesi uyarınca özel nitelikli kişisel verileriniz aşağıda belirtilen hukuki sebeplere dayalı olarak işlenmektedir.

  • Açık rızanızın bulunması,
  • Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
  • Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
  • Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
  • İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması,
  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
  • İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.
​​
Kişisel Verilerinizin Saklanması

Kişisel verileriniz, işlenme amaçlarının gerektirdiği süreler boyunca saklanabilmektedir. Başka bir gerekçe veya hukuki sebep olmaması, uluslararası yasa veya düzenlemenin bulunmaması ve sözleşmelerden kaynaklı zorunlulukların ortadan kalkması halinde işlenme amaçları ortadan kalkan kişisel verileriniz silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.

​​​
Kişisel Verisi İşlenen İlgili Kişinin Hakları

Kişisel verilerinizin işlenmesine ilişkin olarak aşağıdaki hakları, Bankamıza yapacağınız bir talep ile kullanabilirsiniz. Bu kapsamda iletilen talepler Bankamız tarafından en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır. Ancak, Kişisel Verileri Koruma Kurulunca bir ücret öngörülmesi halinde, Bankamız tarafından, belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.

Bu kapsamda;

  • Kişisel verinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel veriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
  • İşlenmesi gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • Kişisel verinizin düzeltilmesi, silinmesi ya da yok edilmesi halinde bu işlemlerin, kişisel verinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarınız bulunmaktadır.

​​6698 Sayılı Kanun kapsamında kişisel verilerinize ilişkin haklarınız kapsamında yapacağınız başvuruları, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ 'e uygun olarak aşağıdaki başvuru yollarını kullanarak tarafımıza iletebilirsiniz. Yapacağınız başvurularda Bankamızın web sitesinde yer alan "Veri Sahibi Başvuru Formu" nun eksiksiz doldurularak kimliğinizi tevsik edici belgeler ile birlikte iletilmesi gerekmektedir.
I. Islak imzalı olarak fiziksel büromuza bizzat elden ya da iadeli taahhütlü posta veya noter kanalıyla,
II. Güvenli elektronik imza veya mobil imzalı olarak kvkk_bilgi@ziraatdinamik.com.tr e-posta adresine,
III. Veri Sahibi Başvuru Formu'nun ıslak imzalı olarak Bankamıza daha önce bildirilen ve sistemimizde kayıtlı bulunan doğrulanmış elektronik posta adresinizi kullanmak suretiyle kvkk_bilgi@ziraatdinamik.com.tr e-posta adresine,
IV.​ Kendinize ait Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabınızdan ziraatdinamikbanka@hs01.kep.tr adresine iletebilirsiniz.

Bu kapsamdaki başvurular tarafımızdan yapılacak olan kimlik doğrulamasını müteakip kabul edilecek olup ilgili kişilere yasal süreler içerisinde yazılı olarak veya elektronik ortamda cevap verilecektir.

​​​
​​
​ ​





Yardım İçin
Tıklayın!