Oturum Aç
Nasıl Müşteri Olunur?
Ana Sayfa Kendim İçin Yeni Nesil Bankacılık Güvenlik

Güvenliğiniz Bizim İçin Önemli

​​​​​​​​​​​​

İnternet Banka​cılığında Güvenlik

Ziraat Dinamik Banka İnternet Bankacılığı'na giriş yapabilmek için bazı güvenlik adımlarından geçilerek kullanıcının sistem tarafından doğrulanması gerekmektedir.

Bireysel müşterilerimiz ilk adımda müşteri numaralarını veya T.C. kimlik numaralarını, yanı sıra şifrelerini girerek; sonraki adımda tercihlerine göre Dijital Onay mobil bildirimini veya SMS şifrelerini kullanarak kimlik doğrulamayı gerçekleştirebilirler. Dijital Onay mobil bildirimini veya SMS şifresini kullandıkları adımda ekranda mutlaka Ad-Soyad bilgisini, daha önce belirlemiş oldukları güvenlik mesajını ve güvenlik resmini göreceklerdir. Bunlar müşterilerimizin, gerçekten Ziraat Dinamik Banka İnternet Bankacılığı sayfasında olduklarından emin olmalarını sağlayacak güvenlik unsurlarıdır.

Ticari müşterilerimiz ise ilk adımda ticari ​müşteri numaralarını (alt kullanıcılar için bireysel müşteri numaralarını) ve şifrelerini girerek; sonraki adımda tercihlerine göre Dijital Onay mobil bildirimini veya SMS şifrelerini kullanarak kimlik doğrulamayı gerçekleştirebilirler. Dijital Onay mobil bildirimini veya SMS şifresini kullandıkları adımda ekranda mutlaka unvan bilgisini, daha önce belirlenmiş güvenlik mesajını ve güvenlik resmini göreceklerdir. Tarayıcı adres çubuğuna "https​​://www.ziraatdinamik.com.tr" yazarak erişim sağlanmalı, İnternet Bankacılığı adresinin "​https://bireysel.ziraatdinamik.com.tr" veya "https://ticari​.ziraatdinamik.com.tr"​ ile başladığından emin olunmalıdır. İnternet Bankacılığı sayfalarının tümünde, tarayıcınızın sağ alt veya üst köşesinde bir kilit işareti bulunmalıdır. İşaretin üzerine tıklandığında, aşağıda SSL Güvenlik Sertifikası başlığı altındaki açıklamaları görüyor olmalısınız. Ayrıca İnternet Bankacılığı açılış sayfasında, yapmış olduğunuz son girişlere dair tarih ve saat bilgisini görebilirsiniz.

İnternet Bankacılığı oturumunuz esnasında 9​ dakika süreyle işlem yapmadığınız takdirde, bir ikaz penceresi çıkacak ve işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır. 1 dakika içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermediğiniz veya "Oturumu Kapat" seçeneğini tıkladığınız durumlarda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturumunuz kaldığı yerden devam edecektir.

Ziraat Dinamik Mobil' de Güvenlik

Ziraat Dinamik Mobil uygulamamız, Android ve iOS işletim sistemine sahip akıllı cep telefonlarında desteklenmektedir.

Ziraat Dinamik Mobil uygulamasına ilk girişte, internet bankacılığına benzer şekilde müşteri numarası veya T.C. kimlik numarası ve şifre girişleri gerçekleştirilmektedir.

İnternet Bankacılığından farklı olarak, tercihe göre giriş yapan müşteriyi hatırlayabilen ve her seferinde müşteri numarası/T.C. kimlik numarası sormadan yalnızca şifre tuşlanarak giriş yapmanızı sağlayan bir özellik bulunmaktadır.

Ayrıca hem Ziraat Dinamik​ Mobil hem de İnternet Bankacılığı girişlerinde güvenlik ​tercihi olarak sunulan Dijital Onay teknolojisi sayesinde, müşterilerimizin akıllı cep telefonları üzerinden cihaz eşleşmesi yapılarak üst düzey bir güvenlik doğrulaması sağlanmaktadır. Güvenlik tercihinizi Dijital Onay olarak değiştirdiğinizde, ikinci adımda sorulan SMS şifresine gerek kalmadan doğrulamanız gerçekleşir ve tek şifreyle giriş yapabilirsiniz.

Ziraat Dinamik İnternet Bankacılığı SSL Güvenlik Sertifikası

Ziraat Dinamik İnternet Bankacılığı SSL Güvenlik Sertifikası, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi, gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlem ve bilginin gizlilik ve bütünlüğü korunur.

Güvenliğiniz için İnternet Bankacılığı; sunucu sertifikaları 128/256 bit şifreleme özelliğine sahip, kullanıcılarının sahtecilik amaçlı siteleri güvenli sitelerden daha kolay ayırt etmelerinin yanı sıra phishing ve diğer kimlik hırsızlığı saldırılarından korunmalarını sağlayan "Comodo® Extended Validation (EV SGC) SSL" sertifikalarını kullanmaktadır. Bu özelliği destekleyen güncel bir tarayıcı kullanıyorsanız, ® Extended Validation (EV SGC) SSL Sertifikası sayesinde, İnternet Bankacılığı'na girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünecektir. ziraatdinamik.com.tr'nin güvenilir bir site olduğuna ilişkin sertifika detaylarına, adres satırına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür. Bazı tarayıcılar bu sertifikayı tanır fakat sunduğu özelliklerden faydalanamazlar, yani bu tarayıcılarda yeşil adres satırı özelliği bulunmaz. Comodo EV SGC SSL sertifikası %99,3 tarayıcı uyumluluğu vardır ve SGC özelliği sertifikanız, eski tip tarayıcılarda da desteklenir.

Microsoft Edge​, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera gibi güncel bir tarayıcı kullanmanızı; eğer kullanmıyorsanız yazılımcı firma resmi sitelerinden tarayıcılarınızı ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ediyoruz.

Müşteri İletişim Merkezi'nde Güvenlik

0850 223 4444 (Bireysel) - 0850 225 4444 (Ticari) numaralı Müşteri İletişim Merkezi'mizi aradığınızda sizden Kart Şifresi /Dijital Şifre ve Dijital Onay/ SMS Şifresi ile kendinizi doğrulamanız gerekmektedir.

Şifreleriniz size özel bir bilgidir. Bu nedenle kimseyle paylaşmamanız, dijital veya fiziki herhangi bir ortamda kayıt altına almamanız önemlidir. Güvenli şifre belirlemek için sizin ya da yakınlarınızın doğum günü, kolay tahmin edilen ya da herkes tarafından bilinen önemli ve özel günlerin olmamasına özen göstermelisiniz.

Müşteri İletişim Merkezi'mizden yapacağınız işlemlerde, şifrelerinizi tuşlamanız yeterlidir. Bankamız sizden şifrenizi söylemenizi istemeyecektir, bu bilgiler sadece sisteme tuşlama yapmak içindir.

Ziraat Dinamik Banka tarafından yapılan tüm aramalarda, bankada kayıtlı numaranızdan aranırsınız. Bu nedenle, bankada kayıtlı cep telefonu numaranızın güncel olması gerekmektedir.

Müşteri İletişim Merkezi'miz ile yaptığınız tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

7 gün 24 saat size yardımcı olmak için telefonun ucunda olduğumuzu hatırlatır, sağlıklı günler dileriz.

ATM'de Güvenlik

  • ATM kullanırken tanımadığınız kişilerden yardım talep etmeyiniz, yardım tekliflerini kabul etmeyiniz.
  • Şifrenizi kartınızın üzerinde, cüzdanınızda ya da çantanızda yazılı olarak taşımayınız.
  • Şifrenizi belirlerken kolaylıkla tahmin edilebilecek kişisel bilgilerinizi kullanmayınız. Mümkünse belli aralıklarla değiştiriniz.
  • Sizi telefon ile arayarak kart bilgilerinizi ve her türlü şifrenizi okumanızı ve tuşlamanızı isteyen kişilere itibar etmeyiniz. Şifre ile doğrulama sadece sizin bankayı aradığınız durumda yapılmaktadır.
  • ATM'de kartınızın alıkonulması, çalınması ya da kaybolması durumunda vakit geçirmeden 0850 223 4444 (Bireysel) ve 0850 225 4444 (Ticari) no'lu Müşteri İletişim Merkezi'mizi arayarak durumu bildiriniz.


Yardım İçin
Tıklayın!